onsdag, juni 21, 2006

Försovit dig igen?

Då bör du nog inte använda någon av de här ursäkterna. Dessa är listade av amerikanska chefer som några av de sämsta ursäkter de hört.
  1. Jag drömde att jag fick sparken, så jag brydde mig inte om att gå upp.
  2. Jag blev tvungen att ta min katt till tandläkaren.
  3. Jag var på väg till kontoret i pyjamas och blev tvungen att åka hem och byta när jag kom på det.
  4. Jag såg att du inte var på kontoret så jag gick iväg för att leta efter dig.
  5. Jag kunde inte hitta en bra slips, så jag fick vänta tills butikerna öppnade för att kunna köpa mig en.
  6. Vår son spolade ner vår iller i toaletten, så jag blev tvungen fiska efter den.
  7. Jag körde över en get.
  8. Jag stannade för att köpa en smörgås, men butiken hade blivit rånad och polisen krävde att alla stannade kvar för att höras.
  9. Ett bi flög in i örat på mig då jag satt och körde så jag blev tvungen att köra åt sidan.
  10. Jag kissade på mig och var tvungen att åka hem och byta.
Källa: N24